Obsługa klienta na wysokim poziomie jest kluczowym elementem na konkurencyjnym, stale zmieniającym się rynku. Przewaga rynkowa obecnie nie jest budowana tylko i wyłącznie w oparciu o najlepszą ofertę, a obsługa nie polega jedynie na dokonaniu sprzedaży. Obsługa klienta to złożony proces uwzględniający nie tylko szereg doświadczeń klienta. Obsługa klienta to przede wszystkim proces oparty o odpowiedni poziom interakcji budujących zaufanie klienta do firmy oraz handlowca, który ją reprezentuje. Dlatego tak istotna jest znajomość stylów zachowań klientów, umiejętność przewidywania ich reakcji w konkretnych, czasami trudnych sytuacjach oraz adekwatnego reagowania, nieschematyczna komunikacja na każdym etapie procesu i umiejętne odczytywanie „niewypowiedzianych” potrzeb klienta.
Cel szkolenia:
Poznanie oraz nabycie umiejętności rozpoznawania stylów zachowań DISC klientów. Zrozumienie zachowań klientów oraz poznanie własnego stylu zachowań. Podniesienie kompetencji w zakresie sprzedaży i obsługi klienta poprzez lepsze dopasowanie oferty do klienta, identyfikowanie potrzeb klienta oraz przewidywanie jego zachowań. Nabycie umiejętności w zakresie dopasowania rozwiązań do stylu zachowań klienta na poziomie treści i przekazu. Podniesienie własnej efektywności oraz produktywności w odniesieniu do roli handlowca. Umiejętne wykorzystanie mocnych stron przy budowaniu długofalowych relacji z klientem opartych na lojalności klienta.
Program szkolenia:
1. Model DISC – wprowadzenie
2. Charakterystyka stylów zachowań według DISC.
3. Rozpoznawanie poszczególnych stylów DISC.
4. Komunikacja z klientami reprezentującymi określony styl zachowań.
5. Sytuacje trudne w sprzedaży i obsłudze klienta – mit trudnego klienta.
6. Analiza poszczególnych stylów zachowań handlowców i klientów oraz ich wzajemne oddziaływanie.
Korzyści:
Poznając model DISC dowiesz się, z czego wynikają różnice w zachowaniach handlowców oraz klientów. Rozpoznając poszczególne style zachowań klientów, będziesz mógł podnieść swoją efektywność w zakresie obsługi klienta oraz realizacji założonych celów sprzedażowych. Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi Ci podniesienie kompetencji związanych
z usprawnieniem komunikacji, określeniem najlepszego dla Ciebie sposób realizacji celów poprzez umiejętne budowanie relacji z każdym z typów klienta według metodologii DISC.
Umiejętności:
Uczestnicy: Pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, przedsiębiorcy prowadzący działalność nastawioną na sprzedaż towarów i usług.
Czas trwania szkolenia: 2 dni po 8 godzin
Ilość uczestników: 8 - 16
Cena szkolenia za osobę: 3075 zł (2500 zł netto)
Ze względu na zróżnicowane potrzeby organizacji ceny szkoleń zamkniętych (na wyłączność) ustalane są indywidualnie.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia oraz dostęp do grupy roboczej, w której mogą komunikować się z trenerami oraz innymi uczestnikami szkoleń.
Wszelkie prawa dotyczące programu są własnością firm Kinetic Progress Tomasz Gworys oraz Kinetic Progress Agnieszka Fleszar. Wykorzystywanie go w całości lub fragmentach dozwolone jest tylko za pisemną zgodą obu firm.